Dani Heitink van het Motovation Motorsport Husqvarna Team heeft een moeilijk weekend gekend bij de EMX250-wedstrijd in het Italiaase Montevarchi. Op het keiharde en technische circuit kwam de jonge Nederlander niet in zijn ritme en wist hij geen punten te scoren.
Het weekend begon met een 28e tijd in de tijdtraining. Hoewel het gevoel in de vrije training nog redelijk goed was, slaagde Heitink er niet in om zich comfortabel te voelen op de verraderlijke Italiaanse baan.
In de eerste manche op zaterdag moest hij vanaf de 35e plaats aan een inhaalrace beginnen. Ondanks dat het gevoel op de motor niet optimaal was, wist hij zich nog op te werken naar de 24e positie.
Ook in de tweede manche zat het niet mee. Heitink kwam na de start als 33e door de eerste ronde en wist zich uiteindelijk terug te vechten naar de 30e plaats.
“Het was zeker niet wat het moest zijn. In de vrije training had ik nog wel een redelijk goed gevoel met de baan en de motor, maar daarna liep het gewoon niet. Dit is echt een typisch Italiaans circuit waar je bijna op de rotsen rijdt, zo hard is de ondergrond. Het was heel moeilijk, maar dat mag geen excuus zijn. Uiteindelijk waren beide manches gewoon niet goed genoeg en zat ik niet lekker in mijn vel.”
Heitink is vastberaden om de oorzaak van de problemen te achterhalen en kijkt alweer vooruit naar de komende wedstrijden.
“Ik ga deze week proberen dit op te lossen en met verschillende mensen in gesprek om hier sterker uit te komen. Daarna richten we ons weer volledig op de volgende wedstrijd.”
Volgende week is de volgende wedstrijd van de EMX250 tijdens de MXGP van Portugal in Agueda.
